Endodòncia

L’endodòncia és la branca de l’Odontologia que tracta la morfologia, fisiologia i patologia de la polpa dental –teixit tou sota l’esmalt i la dentina- i els teixits al voltant de l’arrel. La polpa és la que dona sensibilitat a la dent i vitalitat a la dentina.

Endodòncia

Els tractaments d’endodòncia, que es coneixen popularment com “matar el nervi”, són procediments que tracten l’interior de la dent. Eliminen la part profunda de la dent quan està infectat i busquen preservar la seva salut. L’objectiu d’aquests tractaments és, per tant, mantenir unes dents naturals, funcionals i cuidar l’os i la geniva que els envolta.

És a dir, l’endodòncia s’ocupa de prevenir les infeccions dentals, de la seva curació i de regenerar el mateix os perdut al voltant de la dent a conseqüència de la patologia dental. Quan una dent presenta una infecció i requereix tractament endodòntic, aquest està dissenyat per a eliminar els bacteris dels conductes de la dent, prevenir la seva reinfecció i salvar la dent natural.

És a dir, aquest tractament està recomanat quan la polpa dental s’ha infectat i està danyada. Això pot donar-se per la presència de càries profundes, que provoquen una desmineralització del teixit dental i una pèrdua de part de l’estructura de la dent. Amb tot, la polpa es queda desprotegida. La polpa dental pot estar danyada, també a conseqüència de fractures en les dents, traumatismes i altres processos que afectin la dent.

L’endodòncia és, a més, un tractament perfecte per a resoldre un flegmó, ja que amb aquesta intervenció s’elimina la polpa malalta i es desinfecten els conductes de la dent.

• ​Dolor dental
  • ​Sensibilitat al fred
  • Sensibilitat a la calor​
  • ​Canvis de color de la dent
  • ​Inflor de la geniva (flegmó)
  • Molèstia en les genives​
  • Aquests tractaments odontològics són pràcticament indolors i es poden realitzar en una sola sessió sota anestèsics locals. Encara que, a vegades, depenent de la dificultat tècnica, és possible que s’hagin de dur a terme en dues o més sessions.
  • En primer lloc, després d’un examen clínic i radiogràfic del pacient, se li administra l’anestèsia per a poder col·locar un disc de goma que aïlla la dent. Llavors és el moment de fer una obertura en la corona de la dent per a accedir als conductes on es troba la polpa.
  • Es desinfecta i neteja la polpa dental i, després, s’emplena amb materials biocompatibles. Amb això, s’assegura la compatibilitat amb el pacient i un segellament perfecte d’aquests conductes. Finalment, es col·loca una restauració, que pot ser temporal o definitiva, segons la necessitat de cada pacient.
Les endodòncies es realitzen per a evitar haver d’extreure una dent amb problemes. Si no es duen a terme aquests tractaments, la peça dental continua amb la seva degeneració i la infecció dental cada vegada serà més greu, fins i tot derivant en l’extracció de la dent. En funció de les peces que es treballen, existeixen diversos tipus d’endodòncia:
  • Endodòncia unirradicular: es fa en aquelles peces dentals que només compten amb una arrel o conducte. Solen ser els incisius i canins.
  • Endodòncia birradicular: aquest procediment es duu a terme en dents amb dos conductes com els molars inferiors o els segons premolars superiors.
  • Endodòncia multiradicular: és la que es fa en dents amb tres o més conductes com els molars superiors.
A més, aconsella unes certes pautes:
  • No mastegar o mossegar amb la dent que és tractada fins que s’hagi fet la restauració definitiva.
  • No trigar massa temps a finalitzar la restauració per a evitar qualsevol complicació.
  • Acudir periòdicament al dentista per a evitar problemes en la dent tractada.
  • Mantenir uns bons hàbits d’higiene bucal.
  • Evita l’extracció d’una dent natural
  • Restableix la funcionalitat de la dent
  • Evita l’halitosi
  • Elimina infeccions dentals
  • Evita el desplaçament de peces dentals
  • És un tractament indolor
  • Recupera la masticació sense molèsties
  • Prevé altres tractaments dentals

Salut per al teu somriure. Molta Salut!

Consulta els tractaments que posem al teu abast.

Vine a conèixer la nostra clínica.
Truca’ns al 93 217 22 99 o envia’ns un missatge a través d’aquest formulari.

Vols contactar amb nosaltres? Emplena el formulari.

He llegit i accepto les condicions contingudes en la política de privacitat sobre el tractament de les meves dades per a gestionar la meva consulta o petició.
    Por favor, prueba que eres humano seleccionando el taza.

C/Enric Granados, 90, 92 baixos
    08008 Barcelona