Actualment esteu veient Et sagnen les genives? Te n’expliquem les possibles causes

Et sagnen les genives? Te n’expliquem les possibles causes

El sagnat de les genives és un dels problemes més freqüents entre els pacients de les clíniques dentals. Si sagnen és perquè s’han inflamat, i sol ser un indicador d’algun problema bucodental.

Unes genives sanes són importants per a una bona salut bucodental. I si estan sanes no fan mal ni sagnen.

El sagnat de genives és un problema més comú del que es pensa. De fet, segons un estudi de GSK, el 40% dels espanyols pateixen problemes de genives. Però, tot i que és habitual, que les genives sagnin no és normal, sinó que indica la presència d’una inflamació.

Per tant, si una persona nota que les genives li sagnen quan es renta les dents o de manera espontània hi ha de parar atenció, perquè pot alertar de malalties periodontals, per exemple. No ens hem d’alarmar, però el sagnat de genives requereix una visita a l’odontòleg per posar-hi fi.

Quan s’observa que sagnen les genives també cal parar esment a altres símptomes, com ara unes genives inflades, mal alè persistent, genives acolorides o l’inici d’un afluixament de les dents.

Què fa que sagnin les genives

La causa principal és la placa bacteriana; és a dir, els bacteris que s’acumulen a la boca (al voltant de la geniva, entre les dents…). Si aquests bacteris s’adhereixen molt de temps a la cavitat bucal, poden provocar que les genives s’irritin. És a dir, que s’inflamin, s’envermelleixin i acabin sagnant.

La inflamació de les genives, coneguda com a gingivitis, és, per tant, la causa més comuna, i aquesta gingivitis també pot estar originada per malalties sistèmiques, com ara la diabetis, la presència de càries, l’estrès o l’embaràs i altres desequilibris hormonals.

Tot i que el més comú és que l’acumulació de restes de menjar entre les dents sigui la causa de la gingivitis i, en conseqüència, del sagnat de les genives. La Societat Espanyola de Periodòncia i Osteointegració alerta que la gingivitis és un problema que afecta, o afectarà, el 85% dels adults.

Si no es tracta a temps, la gingivitis pot derivar en malalties periodontals més greus. Així, per exemple, la periodontitis és una malaltia inflamatòria que pot ocasionar la pèrdua òssia al voltant de les dents.

A més de la inflamació de les genives o gingivitis, les genives poden sagnar per altres causes, com ara:

• Mala higiene bucal
  • Un raspallat massa agressiu
  • Una ortodòncia fixa
  • Factors genètics
  • L’edat
  • Una dieta desequilibrada
  • Fundes dentals en mal estat o gastades
  • Consum de tabac

Com prevenir que sagnin les genives

La prevenció del sagnat de genives és la base d’una higiene dental correcta i és indispensable per evitar les malalties de les genives i altres patologies relacionades amb la salut bucodental.

Hi ha diversos bons hàbits que evitaran que les genives s’inflamin i sagnin, i que el dentista de confiança pot explicar en les visites regulars.

1. Raspallar-se les dents després de cada àpat un mínim de 2-3 minuts. S’aconsella fer moviments circulars al voltant de cada peça i rentar bé entre la dent i la geniva.
  2. Reforçar la neteja dental amb fil dental i raspalls interdentals. D’aquesta manera, es poden rentar les zones on no arribar el raspall i eliminar millor les restes de menjar que queden entre les dents.
  3. Fer servir un dentifrici formulat especialment per a genives sensibles ajuda a prevenir i alleujar el sagnat ocasional. Es pot completar la neteja glopejant un col·lutori un cop al dia.
  4. Visitar-se un cop a l’any en una clínica dental. Fer-se una higiene dental professional una vegada a l’any permet eliminar correctament la tosca acumulada a les peces dentals.
  5. Seguir una dieta saludable en la qual s’evitin els aliments ensucrats i no fumar. El tabac augmenta el risc de patir malalties periodontals.

La Clínica Dental Atlàntida disposa d’un equip de professionals que cuidaran el teu somriure i la salut de la teva boca. Visita el dentista sempre que tinguis algun dubte i recorda que la teva salut comença per tenir una boca neta i cuidada. Descobreix, a més, l’Assegurança Dental d’Atlàntida, amb la qual gaudiràs de les millors cobertures per a la teva salut bucal i la de la teva família, i podràs prevenir que et sagnin les genives. Llueix un somriure bonic i una boca sana!